Het testen van verkopersbeoordelingen bij organisch zoeken.

Google test de opname van verkopersbeoordelingen in organisch zoeken, een functie die voorheen alleen werd weergegeven in betaald zoeken. Google voegt betaalde en organische zoekfuncties samen in een test die de verkopersbeoordelingen van bedrijven laat zien in reguliere zoekfragmenten.

Dit is getest door Brodie Clark. Als onderdeel van de test worden sterbeoordelingen weergegeven in zoekmachine marketing rankings. Op basis van de beoordeling van de website in Google Merchant Center. Verkopersbeoordelingen zijn een functie van de betaalde advertenties van Google, waardoor de overstap naar organisch zoeken iets is waar SEO’s zich bewust van moeten zijn.

Laten we eens kijken naar wat er tot nu toe bekend is over de test en wat dit kan betekenen voor toekomstige zoekopdrachten. Google Verkopersbeoordelingen in organisch zoeken

Verkopersbeoordelingen in organisch zoeken is om twee redenen een belangrijke ontwikkeling. Een daarvan is dat verkopersbeoordelingen traditioneel worden gereserveerd voor betaalde advertenties. De andere reden is dat de pagina’s sterbeoordelingen vertoonden zonder de hulp van gestructureerde gegevensopmaak voor beoordelingen.

Sterbeoordelingen kunnen in organische zoekmachine marketing resultaten verschijnen als bepaalde opmaak wordt gebruikt. Aangezien deze pagina’s de opmaak niet gebruikten, betekent dit dat de verkopersbeoordelingen werden gegenereerd uit dezelfde bronnen als Google Ads.

Het is belangrijk dat SEO’s op de hoogte zijn van deze test, omdat websites verkopersbeoordelingen kunnen hebben, zelfs als ze geen Google Ads kopen. Als Google dit op grotere schaal uitrolt, is het nodig om te weten welke factoren bijdragen aan het berekenen van de verkopersbeoordeling van een site.

Verkopersbeoordelingen op Google Shopping kunnen gebaseerd zijn op een of meer van de volgende bronnen:

Google Klantenreviews: een gratis programma dat namens verkopers recensies na aankoop verzamelt. Geaggregeerde prestatiestatistieken van door Google geleid winkelonderzoek.

Shopping-recensies voor jouw winkeldomein, waaronder recensies van verschillende externe bronnen en gebruikers van Google Zoeken. Elke verkoper met een productfeed die is geĆ¼pload naar Google Merchant Center, kan mogelijk een verkopersbeoordeling hebben.

Als je niet weet wat jouw verkopersbeoordeling is, of dat je er al een heeft, is dit een goed moment om deze op te zoeken voor een optimale zoekmachine marketing.